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「胚棄」について、考えてみませんか。
Think about throwing away our embryos.

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Human beings are themselves considered consumer goods to be used and then discarded.
We have created a
"throwaway" culture
(Pope Francis)

間そのものが消費財とみなされ、使用済みになれば捨てられる。われわれは「使い捨て」の文化を作り出してしまった。(教皇フランシスコ)

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わたしたち一人一人の人生の出発点は受精の瞬間です。崇高な科学的事実です。胚の姿で一人の人間の人生が始まります。

精子と卵子が結合する瞬間、まばゆい光を発します。その瞬間、一人の人間をかたちづくる遺伝的構成が完成しますが、その瞬間に「ひとつの魂が宿る」とみなす宗教的理解を否定するのが困難なほどの神秘的な光です。

胚(エンブリオ)は「いのち」の源です。決してモノではないはずですが、百万もの胚が「お客様の大切な商品」として扱われ、そして商品価値がなくなれば処分される現実があります。

受精はかつては体内のみで起こるものでしたが、1978年から体外受精の実用化が始まりました。今日の日本は世界一の体外受精大国です。出生数をはるかに上回る数の胚がシャーレの中で誕生しています。そのすべてが将来の人口として見込まれるなら、深刻な人口減の問題は一気に解決するでしょう。しかし実際は、多くの凍結胚が「着床」という人生の次の大事なステージを迎えるチャンスが与えられないまま「いのちの光」を断たれてしまいます。優生学的あるいは経済的な理由から着床に使われる見込みのなくなった胚は、冷凍庫から取り出され廃棄処分されます。これを「胚棄」と呼んでみたいと思います。

教皇フランシスコが批判する「使い捨て文化」の根源的行為が「胚棄」です。

「中絶」と「胚棄」はどちらも産まれる前の「いのち」を人工的に終わらせるという意味では同じですが、前者があくまでも個人的な問題であるのに対して、後者は明らかに社会的な問題です。体内で受精した胚は妊娠22週を過ぎる頃までは母親から切り離された状態で存在することはできません。親の意思で母親から切り離すことが人工妊娠中絶です。切り離されたら「いのち」は終わりです。一方、シャーレの中の胚は母親から切り離された状態で存在しています。親の意思に関わりなく、冷凍庫の中で「いのち」は生き続けられます。しかし親が責任を放棄すれば(年間維持契約を更新しない等の場合です)その瞬間、社会に放り出された「みなし子」になります。それがただちに「胚棄」されている現状は社会の責任放棄です。実の親を失った「みなし子」たちの「いのちの光」を輝かせる義務が本来わたしたちにあるはずです。

諸制度の整備や人々の気持ちの整理がつかないうちに、あっという間に親と切り離された「社会的胚」の存在が当たり前の世の中になっていました。途方もない数の「胚棄」がおこなわれている現実を前に、これから何をどうしたらいいのかすぐに答えは出せません。社会的な議論と当事者との対話が必要です。わたしたちのいのちの源である胚の扱いを考える機会を、いのちのマーチが用意していきたいと思います。

 

The starting point of each of our lives is the moment of fertilization. It is a noble scientific fact. The life of a human being begins in the form of an embryo.

The moment the sperm and egg join together, they emit a dazzling flash. At that moment, the genetic makeup that forms a human being is complete, a flash so mysterious that it is difficult to deny the religious understanding that sees "one soul" in that moment. The embryo is the source of "INOCHI.

Although they should not supposed to be a thing, the reality is that a million embryos are treated as "customers' precious commodities" and then disposed of when they no longer have any commercial value.

Fertilization used to occur only inside the body, but the practical application of  in vitro fertilization began in 1978. Today, Japan is the world's largest IVF country. Far more embryos are born in petri dishes than there are births. If all of these embryos could be projected into the future population, the serious problem of population decline would be solved in one fell swoop. In reality, however, many frozen embryos are cut off from the "flash of INOCHI" without being given a chance to reach the next important stage of life: implantation. For eugenic or economic reasons, embryos that can no longer be used for implantation are removed from the freezer and disposed of. I would like to call this "embryo abandoned. The core act of the "throwaway" culture that Pope Francis criticizes is "embryo abandoned. 

Abortion" and "embryo abandoned" are the same in the sense that they both involve the artificial termination of pre-birth "INOCHI," but while the former is a personal issue, the latter is clearly a social issue. An embryo fertilized in the body cannot exist in a state of separation from the mother until about after 22 weeks of gestation. The parent's decision to separate it from the mother is abortion. Once separated, "INOCHI" is over. On the other hand, the embryo in the petri dish exists in a state of separation from the mother. Regardless of the will of the parents, "INOCHI" can continue to exist in the freezer. However, if the parent abandons responsibility (e.g., by not renewing the annual maintenance contract), then the embryo becomes a "deemed child," thrown out into society. The current situation in which they are immediately "embryo abandoned" is an abdication of society's responsibility. We have an obligation to shine the "flash of INOCHI" on these "orphaned children" who have lost their biological parents.

Before the systems were put in place and the feelings of the people were sorted out, the existence of "social embryos" separated from their parents became commonplace in the blink of an eye. In the face of the reality of the tremendous number of "embryo abandoned" taking place, it is difficult to give an immediate answer as to what should be done in the future. We need social discussion and dialogue with the people involved. March for INOCHI will provide an opportunity to think about the treatment of embryos, the source of our "INOCHI.

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